TYDZIEŃ O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
3. grudnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. W naszym przedszkolu rozmawialiśmy na ten temat przez niemal caaaaały tydzień!
P. Mariola, w grupach, przeprowadziła zajęcia przybliżające dzieciom temat niepełnosprawności. Dzieci brały udział w różnych doświadczeniach, które pomogły zrozumieć świat osób niepełnosprawnych, oglądały plansze i różnorodne atrybuty charakterystyczne dla osób z niepełno sprawnościami.
LISKI/WRÓBELKI
W prostych zabawach typu: „Głuchy telefon”, „Ciuciubabka” czy „Poznaj po dotyku” – dzieci w sposób zrozumiały dla dzieci w wieku przedszkolnym, poznawały niepełnosprawności, z jakimi możemy się spotkać.
OWIECZKI
„Do czego potrzebne nam zmysły?” –dzieci uświadomiły sobie znaczenie każdego ze zmysłów w funkcjonowaniu na co dzień oraz co się dzieje, gdy któryś ze zmysłów szwankuje… Dzieci w zabawie poznawały świat osoby niewidomej czy niesłyszącej. Zapoznały się z symbolami konkretnych niepełnosprawności.
Dzieci uczyły się języka migowego, a także „czytały” książkę pisaną alfabetem Braille’a.
KOTKI/SÓWKI
Przeprowadziły rozmowę o niepełnosprawności. Wysłuchały wiersza, którego bohaterem jest niepełnosprawna dziewczynka. Doświadczały trudności osób niepełnosprawnych: podążały za słyszanym dźwiękiem z zawiązanymi oczami, pokonywały trasę na jednej nodze, próbowały porozumiewać się bez słów..
TYGRYSKI
Tygryski natomiast odbyły krótką wycieczkę do Szkoły Specjalnej w Siemiatyczach, gdzie z uwagą przyglądały się codziennemu życiu wychowanków szkoły. Chętnie i dzielnie integrowały się z nimi we wspólnych zabawach.